Dunedin en omgeving - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu Dunedin en omgeving - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

Dunedin en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Lou

24 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Maandag avond aangekomen in het Kiwi Holidaypark in Portobello. Meteen maar aan het koken , want er waren veel mensen en die willen dan allemaal teglijk een pan etc. Penne met gehaktsaus waarin , tomaat, paprika,gourgette, champignons , ui en tomaat en nog wat tomatenpuree en uiteraard een Australisch wijntje erbij. Over wijn gesproken, de doorsnee NZ wijn is zo rond de 10 tot 15 dollar. Het vreemde is dat in de ne/derlandse super ze ( in euro's zelfs) lager geprijsd zijn.
Goed ik kon er maar 1 nacht slapen dus 's morgens om 7 u inpakken en na het ontbijt weg , maar eerst aan de receptie gevraagd of er nog een ander adres vlakbij is. Dat is er en ik ben weer onder de pannen voor dinsdagavond.
Zo'n 14 km verder is een Albatroskolonie volgens mijn reisboek. Ook zijn er veel gravelweggetjes die een ' no exit' kennen en waar je aan het einde mestal kan parkeren om vanaf daar een wandeling te maken. Ik word getriggerd door de tekst in de folder dat er zowel pinguins als zeeleeuwen op een bepaald strand te zien zijn. Het lijt me de moeite waard. Uiteraard is het gebied waar de Albatrossen zitten met een groot hek afgesloten en de deur gaat pas om 11.30 u open. . Toegang 50 dollar, zonder garantie op een Albatros. Dan over de gravelroads naar Allans beach voor de zeeleeuwen en pinguins.
Ja hoor na 1 0minuten lopen over een verlaten wit strand liggen er twee te luieren. Enorme besten en je bent gevraagd om tenminste 10 m afstand te bewaren. Ik film ze en maak een paar foto's.
De auto zit inmiddels onder het gele stof en de kofferdeksel sluit niet goed af zodat ook mijn reistas er stoffig uitziet. Ik onderneem nog een wandeling om mogelijk pinguins te zien , maar niente . Dan maar een lunch en een appeltje en genieten van de Pacific ocean waarvan de enorme golven met een grote regelmaat grote schelpen laten aanspoelen. Daar maak ik een leuke foto van om toe te voegen aan het reisverslag. Het is inmiddels alweer 16 u en ik loop terug naar de auto ,maar de route is niet meer zoals op de heenweg. Ik had mij gelukkig goed georienteerd bij het vertrek dus ik houd een zeker punt aan waarvan ik zeker weet dat ik daar begonnen ben. Het lukt me om , zij het via een ander pad , het hek terug te vinden. Vanavond via en ander weg terug naar Dunedin waar ik om 18 u aankom. Wat wel leuk is dat op de route beschilderde bushokjes staan, met afbeeldingen die passen in de omgeving. Ook aardig om toe te voegen.

  • 24 Maart 2015 - 20:52

    Frans En Loes :

    Hallo Lou,
    Nou je geniet er wel van zeg en wat zal je een hoop indrukken opdoen. Vandaag je kaartje ontvangen, bedankt hoor! Geniet nog maar eventjes daar en tot gauw. Veel groetjes van Frans en Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 6293

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: