Treinreis Christchurch- Greymouth v v - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu Treinreis Christchurch- Greymouth v v - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

Blijf op de hoogte en volg Lou

01 April 2015 | Nederland, Haarlem

Okay woensdagochtend om 7 u pick up door de shuttle naar het station ( is 5 kwartier lopen) Er staan twee groete diesellocs die de zaak voorttrekken en er is en soort open tijtuig waar ik denk dat daar de fietsen in gaan maar dat bljjkt de "viewing platform" te zijn. De trein moet af en halt houden want dan moet de machinist eerst iets op de route checken. Slagbomen kennen ze hier niet en de treintoetert flink als hij een weg gaat kruisen en de automobilist moet maar opletten. Dwars door kloven, over tientallen meters hoge stalen bruggen en langs ruige met puin bezaaide hellingen. Ook de zon laat zich weer van zijn beste kant zien ( :-) alhoewel fotograferen tegen de zon in is best lastig. Er wordt iets omgeroepen dat waard is om vast te leggen maar voordat ik mijn fototoestel gered heb staan er al weer rijen Chinezen met hun smartphone en dure camera's voor me en zo als al erder gezegd op zij gaan ze niet. Gelukkig ben ik wat groter , maar het plafond van het viewing platform is nogal laag dus vraag ik mijn beste Mandarijns, ni-hao magikerookevenbij:-) nou dat begrijpen ze meteen. Ik heb daar al tientallen beelden van en vor hun is het geoon natuur die ze opeens binnenkomen. Voor me zit een stel dat op weg is naar Franz Josef glescher voor een helicoptervlucht boven de gletscher. Ze moeten er wel een overnachting bij boeken en zo ben je dus teminste 2 dagen kwijt voor een rit naar de andere kant met uitje.
Mijn shuttle brengt me op tijd terug naar de YHA en ik doe mijn laatste boodschappen bij de New World. Mijn benzine vouchers en AA save fuelcard geef ikaan een Zwitsers stel dat vandaag hun camper ging ophalen en 6 weken gaan toeren. Het restant boodschappen zet ik bij de afdeling Free food in de keuken en check de vluchtgegegevens. Dus morgenmiddag land ik in Tasmanië om op bezoek bij mijn wandelkennis te gaan , een paar bergwandelingen te maken, op forel te gaan vissen met een ervaren visser en mogelijk nog Hobarth (hoofdstad) of Lanceston te bezoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 6263

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: