Wanaka naar Te Anau (toevoeging) - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu Wanaka naar Te Anau (toevoeging) - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

Wanaka naar Te Anau (toevoeging)

Blijf op de hoogte en volg Lou

22 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Vanuit Wanaka neem ik de weg via Cadrona . Het is een plek waar nog wat oude gebouwen uit de tijd dat goudzoekers hier hun geluk beproefden. Nu is het en hotel en de ieigenaar heeft al lokkertje een oude T ford voor de deur staan. Binnen knettert de open haard en het is er behaaglijk. Ook valt er nog een pos- telegraafkantoortje te bewonderen. Ik rijd door naar Arrowtown, wat al historisch te boek staat. In NZ is iets al gauw historisch , maar goed ik schrik als ik in het centrumpje aankom want het lijkt wel Valkenburg. De bikers die op weg zijn Queenstown laten hun machines weer een flink brullen. Ja na al die dagen in de natuur is dit weer even wennen. Plotseling klinkt er een sirene. Ik wist vanuit Kaikoura dat dan de vrijwillige. Brandweer opgeroepen werd. Sommige toeristen denken daht en show is maar er komt echt zwarte rook uit een van de winkeltjes. Ik maakk wat foto,s en rij verder langs de hangbrug over de kawaru rivier . Hier springen de Bungy jumpers 45 m naar beneden. Ik krijg al hoogtevrees als ik zie hoe ze op het plateau klaar moeten staan. Iets verderop zie ik de Shotover over de rivierr razen. Dit schref ik al erder dus nu weer bij.
Op naar maandag 23 maart en een reisplan maken voor het op tijd in Christchurch zijn. . Ik sprek nog met een Kiwi die me adviseert op op forel te gaan vissen bij Twislle. Eens kijken of dat in het reisplan past.

  • 22 Maart 2015 - 11:33

    Nia:

    Grappig Lou, je kunt hier ook tegen een kiwi praten maar hij zegt niets terug :-)i

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 6488

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: