louunder - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu louunder - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

louunder

Door: lou

Blijf op de hoogte en volg Lou

08 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Zaterdag met storm en regen vanuit Wellington aangekomen in Picton op het Zuidereiland. Van de verwachte mooie vergezichten in de Charlotte sound kwam door de regen en de mist niet veel terecht. In de cabin die ik geboekt had was een theater aanwezig en dat was maar goed ook. De temperatuur daalde naar 12 gr. Maar zondag was de zon er weer en een wandeling van 2 uur gepland langs de oostkant van de sound (na zld naam voor fjord , maar dan zonder hele hoge kliffen.
Nog een bezoek aan het plaatselijke museum annex aquarium gebracht en veel te weten gekomen over het leven van zeedieren, pinguïns schildpadden en zelfs een Tuaraha - een mini leguaan - over zijn rug kunnen aaien. Deze was nog klein en pas 8 jaar oud, maar een volwassen exemplaar op leeftijd kan ouder dan 100 worden. Al met al de moeite waard. Niet te lang daar doorgebracht want het stralende weer nodigde uit voor een wandeling langs de sound, waar net de boot vertrok naar Wellington, zodat die opvarenden wel de prachtige uitzichten hadden.
Doordat er in de keuken van het Holiday park geen pannen zijn , noch keukengerei eet ik in het stadje waar het gezellig druk is. Ik vraag me wel af wat een keuken is zonder pannen etc.,F

  • 09 Maart 2015 - 11:27

    Nia:

    Een keuken zonder pannen is wel vreemd ja.
    Op 18 april kun je hier weer zelf aan de slag met potten en pannen.
    groet Nia

  • 09 Maart 2015 - 13:33

    Joke:

    Hoi Lou,

    De weken hier gaan snel, ik weet niet of jij dat ook zo ervaart met alle indrukken die je op doet. Ontmoet je leuke mensen op je reis? Heb je het leuk gehad met Debora de afgelopen weken? Het zal wel weer even wennen zijn om nu weer alleen te reizen. Ik lees het wel in een volgend verslag.

  • 09 Maart 2015 - 22:00

    Ton:

    Hoi Lou,
    Leuk om je reis te volgen op google maps. Zaterdag was het laatste clubuur: in de bratwurstlucht geschaatst met glühwein na afloop. Aanstaande zondag zal ik met de jongens voor de 77e keer het glas heffen. Goeie reis verder.
    gr. Ton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 6273

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: