Turangi naar Wellington - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu Turangi naar Wellington - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

Turangi naar Wellington

Door: Lou

Blijf op de hoogte en volg Lou

06 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Vandaag 5 maart en ik ben aardig bij met het schijven. Nu de foto's nog.
Het was maar liefst 320 km , wat door het bezok aan peter zwart - een zwager van Ans precies in twee stukken gesplitst kon worden.
De Hwy 1 rijdt prima en de gemiddelde snlheid is toch wel boven de 80 . Het landschap is totaal aan het veranderen en van de bossen en bergen kom je nu naar boven oeide heuvls waar af en toe nog een bom staat. Dat is veroorzaakt door een enorme kaalslag in de vorige eeuwen toen er nog niet aan natuurbehoud werd gedaan. In het museum zie je bijv. Verachillende fasen in het landschap van Nzl en je schrikt ervan hoeveel bos er niet meer is. Dat is werkelikk schrikbarend. Nu wordt er gelukkig wel veel aan natuurbehoud gedaan. Rond 14.30 u bij Pter en Judith Zwart aangekomen. Het is alweer 40 jaar geleden dat Peter en ik aan het clubhuis van de ijsclub werkten. Het huis ligt er werkelikk als een kasteel bij. Uitzicht op een golfbaan waar nooit bebouwing zal plaatsvinden en veel kamers, met een prachtige keuken. We drinken een kop koffie met zlfgebakken koekjes en praten het een en ander bij. .Na 1,5 u weer verder en om plm 19.15 aangekomen in de hoofdstad

• 06 Maart 2015 - 15:10

Ans Zwart:

Hoi Lou, leuk om te lezen dat je bij Peter en Judith bent geweest. Zo te lezen heb je een geweldige reis. Ben benieuwd naar de foto,s. gr.