van Franz Josef via Haast naar Wanaka - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu van Franz Josef via Haast naar Wanaka - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

van Franz Josef via Haast naar Wanaka

Door: Lou

Blijf op de hoogte en volg Lou

21 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Internet was al een bezoeking in F Jozef maar in Haast Beach was helemaal niets, wel veel sandflies. Ik ben er flink door gestoken. Overdag was ik al naar het strand gegaan , daar waar de golven van de Tasmanzee op het rotsige strand slaan. Het zou vast een mooie zonsondergang worden dus ik daar om 19.55 heen en om 20 u gaat de zon onder en dan moet je snel je foto's maken. Maar ik helemaal geen rekening gehouden met die vliegjes. Ik zat onder en al ze een bloot stuk je van je huid zien is het meteen steken. Daar heb je je dan na twe dagen een vreselijke jeuk van . Dus wil om me heen slaande een foto maken. Dat is dus niet helemaal geworden van wat ik mij van voorgesteld had. Nou ja het zit ook niet altijd mee en het weer was toch weer prachtig.
Van Haast een prachtige weg gereden langs Haast river , die 's morgens vroeg een merkwaardige damp afgaf. Buiten was het ijskoud geworden. Op een gegeven moment aangekomen bij het 45 km lange Lake wanaka ' echt prachtig en natuurkijkweer foto's maken . Na enige tijd gaat de weg langs het andere meer LakeHawea.Ik moet mij bedwingen om weer de auto te parkeren en foto's te maken.J het zuidereiland is qua natur heel anders dan het noorden. Aan het eind van de middag kom aan in Wanaka. Vind er weer een accommodatie en maak een plan voor een wandeling , kayakken en zwemmen.
Diamond lake ligt ongever 15 km voorbij Wanaka en om 11.00 u begin ik aan de klim naar de top van 775 m om de mooie uitzichten op het meer en Mount Aspiring te zien. Het is zweten en af en toe moet je goed opletten met je voetstappen zetten, maar het is de moeite waard. Ook lgt er nog een klein meertje verscholen in het bos waar a.g.v windstilte de reflecties van de omliggende bergen in het water zijn te zien. Natuurlijk weer foto's. Al met al ben ik later terug dan gedacht en de verhuurder van de kayaks is al gesloten. Dan maar een heerlike duik in het glasheldere zoet water van Lake wanaka.
Bij het terug rijden naar de cabin brand er een lampje op het dashboard wat ik nog niet erder gezien had o/n off. De garagemonteur stelt me gerust, niets bijzonders sir , u heeft de overdrive abusievlelikk uitgezet. Gerustgesteld ga ik maar ens niet koken vanavond maar bij een Indiaas restaurant de Spiceroom eten. Zaterdag is het plan om naar Te Anau te gaan ,een rit van 237 km.

  • 21 Maart 2015 - 15:31

    Nia:

    Jammer dat het internet niet helemaal lekker gaat maar hier komt het goed door. Wat een mooi verslag weer!
    Hopelijk was je voorbereid op een sandfly aanval en heb je iets tegen de jeuk bij je.
    gr Nia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6275

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: