verslag van 14 tm 24 feb 2015 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu verslag van 14 tm 24 feb 2015 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

verslag van 14 tm 24 feb 2015

Blijf op de hoogte en volg Lou

25 Februari 2015 | Nederland, Haarlem

Vertrek Schiphol liep prima en aankomst in Dubai was vreemd.. Van boven gezien een grote zandbak met best rijkelijk uitziende huizen, maar a h w bestofd met fijn zand.
Na korte tussenstop dor naar Melbourne ales volgens schema. Langzamerhand dringt het besef door dat ik nu wel bset ver aan de andere kant van de wereld ben.
Vlucht naar Auckland is ook volgens schema en voor ik wet sta in voor de douane en moet ik mijn schoenen laten zien of er niets onder zit. Zeer vriendelijm benaderd en ik mag doorlopen omdat ik niets aan te geven heb.
Na en gewenning in Auckland en wat wandelingen op het nabijgelegen eiland de auto opgehaald en op weg naar Whantgarei voor de eerste overnachting. Wandeling en museum bezocht. Mijn maag vraagt om eten op vreemde tijdstippen en om 2 u s middags begin ik vreselijk te gapen . Dat duurt wel een week zowat en langzamerhand schuift de tijd op .Van Whangarei naar paihia een mooi holiday park. Bezoek aan Russel en naar Whatangi waar het verdrag werd gesloten tussen de engelsen en de maori. De engelsen wilden dat zij zich schikten onder de wetten van de UK en de Maori wilden hun rechten op land en visvangst etc . Het is een prachtige omgeving en ik maak foto's en film wat. Omdat er zoveel te zien is nog een nacht geboekt en een duik in de oceaan bij long island in Rusell nog een visrokerij bezocht waar een reuze marlin lag van 125 kg en daar gerookte eel gekocht. Heerlijk. Volgende dag een lange rit van ruim 100 km naar het meest noordelijke punttje Cape reinga waar je de Tasman zee en de Pacific tegn elkaar ziet botsen. Hetzelfde stuk wer terug ,het was er super rustig en onderweg veel roofvoglsendodepossums opde weg. Omdat het al laat was in een visrestaurant gegeten. Wordt vervolgd in Abipara.

  • 26 Februari 2015 - 08:35

    Nia:

    zo te lezen heb je het geweldig naar je zin. we volgen je met belangstelling.
    liefs en groetjes

  • 26 Februari 2015 - 17:59

    Peter/Irene:

    Hallo Lou, goed dat je langzaam door de jetlag heen komt, het zijn ook veel indrukken die je opdoet kost ook allemaal veel energie daarna wordt het alleen maar meer genieten
    In Montalbert veel goeie sneeuw mooi weer en lekkere afdalingen een leuk en knus hotelletje aardige mensen uit België zaterdag helaas weer naar huis met de Thalys overigens een perfect vervoermiddel en gelukkig maar want op de weg was het een zooitje dat sneeuwval er waren een hoop mensen gestrand door de sneeuw en moesten overnachten op de snelweg
    Nou groetjes van ons allen
    Peter/Irene

  • 26 Februari 2015 - 21:25

    Frans :

    Ha die Lou,
    Leuk om je verslag te lezen van de eerste 10 reisdagen. Zo te lezen geniet je met volle teugen en is er genoeg te zien. Hier is het nog steeds een kwakkelwinter dus je mist niets. Groetjes Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 6287

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: