Tasmanie - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Blijf op de hoogte en volg Lou

10 April 2015 | Nederland, Haarlem

Na aankomst op het kleine vliegveld in Devonport wordt ik opgewacht door mijn wandelkennis Deborah . Het huis is zo'n 25 km verreweg gelgen midden in weilanden die over heuvels lopen . Het is een groot huis en het wildlife is rondom. Buiten lopen zo'n 11 koeien rond Black Angus. Het plan is om de volgende dag naar Cradle Mountain te gaan voor een wandeling naar de top op 1570 mtr. Dat vroeg wel enige voorbereiding voor de uitrusting. Weer zou goed worden buiten gaat het schemeren en je ziet Possums, Walibi's , konijnen. De tocht naar de top begint in mooi landschap waar ik plotseling twee Wombats zie. Ik heb me toch enigszins verkeken op de klim die aan het einde volgt en het is een 100m op handen en voeten en een zere bil vanwege een kleinebalanskwestie. Het uitzicht boven is geweldig en daar de lunch genomen. Je moet zorgen voor 6 u terug te zijn vanwege de laatste Parkbus die je weer naar de parking brengt. De volgende dagen had ik dus navenante spierpijn vooral in mijn rechter bil.
In Sheffield is een inetrnationale muurschilderingen competitie wwaar we gaan kijken , tevens wat spullen gekocht voor een vistrip op forel in het centrale deel van Tasmanie.
Op zondag naar de Great Lake in de central highlands. Het is een stuk kouder , de temperatuur daalt als een speer , het is er nog maar 7 graden op de heenweg.
Wat vistips gekregen en het was een rotsige kust vanwaar je moest ingooien. Goed aangekleed begon de jacht pon de forel, maar we verloren meer kunstaas dan verwacht.
Twee mannen die ook met een boot gevist hadden , kwamen met mooie regenboogforellen terug.
De volgende dag vertrokken zij met de vraag of ik belangstelling had voor twee exemplaren van zo'n 35 a 40 cm. Yes of course. Wij vingen niets maar verloren des te meer kunstaas en dat was een dure aangelegenheid.
Ik zag de bui al aankomen en helaas geen vis , maar wel 2 wachtenede forellen. Op google een mooi recepot gevonden voor forel met geschaafde amandel en daar heb ik een restaurant maal van bereid.
Via het Central Plateau een Powerstation uit 1850 bezocht en een plaatselijkhistorisch landhuis met een interessante geschiedenis.
Vandaar uit verder naar de hoofdstad Hobarth. Het is wel weer wennen aan zoveel auto's en verkeer. De afstanden zijn lang in de stad en voor een restaurant ben zo 2 a 3 km aan het lopen.
De haven is mooi om te zien en een autotocht/wandeling naar Mount Wellington voorbereid, met de waarschuwing dat het er erg koud kan zijn. De volgende dag is er helaas een groete wolkenpartij en de temperatuur is er 4 graden boven nul met een windkracht 5 . W Chill factor ongeveer - 5.
Helas gen uitzicht , wat je anders wel op deze plek zou hebben . Het geeft een schitterend uitzicht over de stad.
De volgende dag naar Bonorong een wildlifepark. Nou ja, niet een echt park maar de dieren konden er redelijk vrij rondlopen . Kangaroes , Wombats, Tasmanien Devil, Cuckaroos,Koala's. Met een uitleg erbij van de ranger werd het wel een bnoeiende ervaring. Ook mochten de Kangaroes gevoederd worden en ik moet zeggen als zo'n beest tegen je aan staat met zo'n grote poot op je arm sta je toch even raar te kijken. Verder waren ze allervriendelijkst. Op de terug weg het Mona gezien (Museum old and new art) Maar met moderne kunst heb ik eigenlijk niet zoveel , maar er waren zeker wel mooie dingen bij die ik op de foto gezet heb.
OP de weg terug Richmond bezocht , dit is en plaats met voor Tasmaanse begrippen zeer oude huizen. Plm 1820- 1850. Afternoon tea in de teagarden en wat foto's gemaakt om vervolgend op rand van het donker weer terug te zijn en vervolgens weer Walibi's en Poassums over de weg te zien springen. Je schikt er wel van want je rijdt zo'n beest heel gauw aan. Gelukkig gebeurde dat niet. Vrijdag een papegaai in de boom naast het huis en de koffer gepakt voor vertrek naar Nederland. Daarna begint de reis terug om op zaterdag 11 april , na 2 maanden weer terug te komen.

  • 10 April 2015 - 11:47

    Frans En Loes:

    Hallo Lou, we wensen je een hele goede reis terug en we zien elkaar gauw. Groetjes Frans en Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 1254
Totaal aantal bezoekers 6249

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: