van Fairlie naar Methven - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu van Fairlie naar Methven - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

van Fairlie naar Methven

Door: Lou

Blijf op de hoogte en volg Lou

29 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Ja, ik ben aan de retourweg begonnen. Overigens vond in Lake Tekapo geen overnachtingsmogelijkheid. Die waren allemaal volgeboekt, dus maakte ik nog wat foto's bij het kerkje van de Good Sheperd. Datbis een bezienswaardigheid hier omdat het raam achter het altaar een wijdse blik geeft over het meer, en daar zie je dan op de achtergrond de bergen weer in weerspiegelen. Zelfs touringscars vol met Aziaten stoppen er, allemaal een selfie makend met zo'n uitschuifbare stok aan hun smartphone. Goed dan door naar Fairlie want daar is een Top ten holidaypark. Overigens begin ik wat spulletjes kwijt te raken zoals , de lensdop van mijn camera-jja dat is niet zo best want je hebt zo een kras je op je (voorxet)lens. Een waslijn laten hangen in een cabin en al zeker 4 keer mijn zonnebril kwijt, maar die blijk ik dan gewoon op te hebben, maar dor de felle zonneschijn zie ik het verschil haast niet meer.
Van Fairlie richting Mt Somers maar dat is gen spectaculair gebied. Eerlijk gezegd hartstikke saai. Ik rij door naar Methven zodat ik op 30 maart nog maar anderhalf uur rijden van Christchurch af zit. Je zou me nu eens moeten zien internetten. Ik zit op het overdekte terras van de receptie van het holidaypark en de regen komt met bakken naar beneden. Daar hebben ze hier al maanden om gesmeekt want het land is kurkdroog. In de weilanden staan -ik schat ze op 400 m lange mobiele sproeiinstallaties die heel geleidelijk de weiden afrijden. Even een bericht van h h aard. Af en toe moet je weer een wassen. Zo had ik nog wat dirty laundry en normaal hang je dat buiten te drogen , maar zoals gezegd ging het regenen. Vindingrijkheid treedt op want ik zie dat er in mijn cabin zo'n doucheverwarmingsapparaat zit. Dus ik span een waslijn en hang mijn was onder het apparaat dat op volle kracht brandt. Wel het raam open want ik smelt een beetje. Morgen moet ik de auto terug brengen in Christchurch en ik lees dat het daar veel one-way traffic is. Dan ook nog een treinkaartje kopen voor de tranz alpine express, maar dan moet het weer :-) wel goed zijn.
Ik vergeet weer wat te noemen:
Op weg van Twizel naar Lake Tekapo kom je bij het passeren van Lake Pukaki een zalmverkoopwinkel tegen die zalm , vers en gerookt verkoopt. Het lijkt me wel lekker om bij het avondeten een lekker gebakkken moot zalm te eten en voor 10 dollar heb ik twee grote stukken..
Nou ik ga aan de koffie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 6218

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: