zondag 15 maart 2015 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu zondag 15 maart 2015 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

zondag 15 maart 2015

Door: Lou

Blijf op de hoogte en volg Lou

15 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Vanmorgen wat later weggegaan uit het Holidaypark in Westport. Eerst nog wat wandelen excursiemogelijkheden opgehald in het kantoor van de i-site. Daar heb ik vanmorgen bijna een uur besteed aan het bijwerken van het reisverslag want ik liep al een wek achter. Die i-sites zijn echt geweldig. Je kunt er met al je vragen over accoommodatie terecht en je wordt er goed geholpen.. 14 km buiten Westport in zuidelijke richting is een zeehondenkolonie bij Cape Foulwind en het ws wederom prchtig weer . Je kwam er na een korte wandeling die verder nar een vuurtoren leidde, maar het was leuk om jonge zeehomden te zien spelen in een soort van eigen badkuipje tussen de rotsen. Maar ik wilde ook nog naar de pannekoekrotsen bij Punukaiki en moest ng zo'n 45 km verder.
Aan mijn linker hand zie ik de Tasmanzee en bij Cape Foulwind was ok nog een inlichtingenbord waarbij andacht werd geschonken aan Abel Tasman die daar op zijn zoektocht naar handelsroutes voor de VOC voor het eerst de kust van het toen nog voor hem onbekende land aankwam. Toch wel een beetje trots als je leest dat een Hollander daar als eerste Europeaan arriveerde en jammer dat het later met de Maori niet goed ging. James Coook kwam pas 100 jaar later aan en naar hem hebben ze alleen een zeestraat en eiland en vernoemd..