Christchurch centrum - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu Christchurch centrum - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

Christchurch centrum

Blijf op de hoogte en volg Lou

31 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Het centrum heeft zwaar te lijden gehad vanwege de aardbeving in 2011.Je kan niet om je heen kijken of ze zijn wel ergens aan het bouwden en het gaat nog qwl de nodige jaren duren. Veel nood"gebouwtjes" als containers neergezet waarin dan bijv. Een banlautomaat, een postkantoor , een kledingwinkel.en of souveniershop.
Echt gezellig is het niet meer s avonds . Dinsdag wen bezoek aan het Antartic centre omdat er vanuit dezestadveel activiteiten Worden gecoördineerd richting Antarctica. Het centre is zeer de moeite waard.
We krijgen een rit in een snow cat ( de snow moet meer wel bij fantaseren)
En er is binnen een zaal waar het min8 is enqaar ze de windmachine aanzetten Omdat het gevoelstemperatuur -18,5 wordt. Een paartoeristen staan er in korte broek te raliebalen. Je krijgt overschoenen en eenisolatie jas.ook is er een prima 4 d film met water spatten en sneeuw ook nog erbij.
Antarctica is een werelddeel zo groot. 180 mln jaar geleden zat alles nog aan elkaar maar door scheuring in Het aardoppervntstonden de continenten .Al met al zeer de moeite waard. Morgen de Tranz alpine express dwars door het eiland.