Omgeving A T nat park. - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu Omgeving A T nat park. - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

Omgeving A T nat park.

Blijf op de hoogte en volg Lou

14 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Vergeet ik bijna te vermelden. Maar ik kreeg op het holidaypark in Kaiteritrei een folder over zalmvissen in tanaka op weg naar Golden bay waar ik een kikje wilde nemen omdat Abel Tasman daar in 1641 probeerde aan land te komen maar aangevallen werd door de Maori krijgers. Enfin ik kom op die zalm plek en dat blijkt en kwekerij te zijnmet zo'n visvijver. Alles mag je gratis gebruiken maar als je wat vangt , moet je het laten romen en vacumeren daar. Ik zie van die chinese meisjes en die vangen zelfs zalm en een man die een kanjer van 50 cm in zij. Handen heeft. Neen dit is niet waar ik voor kom. Dat is kinderspel, gewoon ingooien en altijd prijs. Sorry maar dat gaat mijn eer te boven, je moet er wel wat voor hoeven doen en niet dit gemakzuchtige gedoe. Wel is er een leuk museumpje met een fantastische vitrine over de aankomst van Tasman in die baai en loklae ambachtslui heben de schepen en gebeurtenissen op schaal uitgebeeld. Ook een computer met veel informatie die alles beschrijft vanuit de oorspronkelike scheepsjournalals. Okay, ik was aangekomen in Kaikouru aan de oostkust en ging te volgende dat op pad voor een kustwandeling van plm 10 km. Eerts de klifen op en later afdalen naar het strand - rotsen- waar de zeehonden lagen te rusten. Tenminste 10 m afstand houden en de besten niet storen. Al met al een beste wandeling en blij dat ik rond 18 u weer terug was nadat ik aanvankelik de terugroute kwijt was , maar een lokaal gaf me een goede tip. Wat fried fish and a salad en een lekkere icecream , want ik vond dat ik dat wel verdiend had. Natuurlijk weer veel foto's en film gemaakt.
Morgen vertrek naar de westkust ,om naar Westport te gaan.
Vroeg op op zaterdag 14 maart want het wordt weer een lange rit vandaag.
Mrs T stuurt me altijd via de kortste route en dat heb ik geweten. Het regent en waait dus tijd om te vertrekken. Op een gegeven moment stuurt ze mij over een gravelweg die steeds grotere gaten vertoont en ik durf niet harder dan 15 km te rijden. De bodem van de auto gaat bijna over het grind en mijn wiel lijkt wat door te slippen. Voorzichtig sturen en een beetje te hoge kanten houden zorgen ervoor dat ik eruit kom en verderop gelukkig weer asfalt. Pfft. Onderweg langs Hammer springs met thermale bronnen. Hier kan je flink doorrijden en ik kom nauwelijk s verkeer tegen..

  • 14 Maart 2015 - 23:02

    Ans:

    Wat leuk om te lezen, de zalmkwekerrij daar zijn Rob en ik ook geweest lekkere zalm toen gekocht. Leuk om je te volgen op je reis. Lees allemaal bekende dingen. Gr.

  • 15 Maart 2015 - 00:05

    Nia:

    Weer een mooi verslag Lou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 6244

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: