vanaf 24-2 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu vanaf 24-2 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

vanaf 24-2

Blijf op de hoogte en volg Lou

02 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Sorry voor alle typefouten, maar je kunt met dit licht amper wat zien op het scherm en bovendien zijn de letters nogal klein en...... heb ik overal mijn leesbril bij nodig.
Eesrt dus door Taurangi heen en dat was even wennen met al dat verker en weer eens ouderwets stoplichten ( wel 7 achter elkaar- het leek Nederland wel)
Aangekomen in Ngongotunu vlak bij rotorua, waar eeen Maori dorp bezocht met uitleg van de gids. En onozele Amerikaan ging vrgaen of er ook veel inteelt onder maori plaatsgevonden had en nog zo'n vraag van zijn vrouw of er veel huiselijk geweld was. De gids had moeite om zich goed te houden , maar reageerde professioneel en na het wegslikken van haar emoties vertelde ze verder. Ook is het vreemd te zien dat het kerkhof met de graven vlak boven de hete ondergrond ligt, je krijgt er vreemde ideen bij. S midag een wandeling in een lokaal sub tropisch bos en prachtige vogels gezien en gehoord.. Een ijsvogel , die had ik niet verwacht, een Tui met een geluid als een elektrische ding dong, fan-tails die met je mevliegen uit een soort van nieuwsgierigheid..Daarna door naar Hamura springs een uit de bodem opwellende bron die 4,5 mln ltr water per dag levert vanaf een diepte van 250 m.
Overigens een kleine correctie over de kauri boom die is natuurlijk niet 16,5 m in doorsnee , maar in omtrek.
Bij hamur a spring zie ik forellen van 40 cm uiteraard is vissen verboden.. Morgen is het plan om naar geothermische gebied bij Roturua te gaan. Wordt vervolgd.

• 02 Maart 2015 - 23:21

Nia:

Je bent goed op dreef met je verslag Lou.
    Geniet ervan en misschien eens een fotootje toevoegen als het lukt?
    groetjes Nia