Verslag vanaf 21 feb - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu Verslag vanaf 21 feb - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

Verslag vanaf 21 feb

Door: Lou

Blijf op de hoogte en volg Lou

01 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Ja ik weet het ik loop achter met mijn reisverslag, maar je maakt lange dagen en er is niet overal internet en bovendien heb ik niet altijd zin om 7 dollar voor een dag te betalen terwijl ik maar twe uur hoogop gebruik. Goed, van Abipara zuidwaarts de ferry genomen in Kohukohu. Mooi boottochtje naar de overkant en dat scheelde mooi 60 km omrijden. Toen verder langs de westkust langs de tasmanzee, met een prachtig hoog zandduin in Omamere. Daarna verder naar Waipoura Kauri forst.
Kauribomen komen komen vel voor op het noordereiland. Ze zijn enorm in omvang . De giant Kauri meet 16,5 m in doorsnee en is plm 40 m hoog. De bomen zijn net zo oud als onze jaartelling. , ruim 2000 jaar oud.
Wandeling gemaakt door het subtrpische bos. Het was er aangenaam koel. De mest vreemde varens gezien en planten die wij als kamerplanten houden.. Tegen de avond aangekomen in Dargaville.
Een cabin in een holidaypark en zelf gekookt, want een restaurant zoekn is de mijl op zeven, tenmiinste als je geen takeaway food wil eten.
22 feb op weg naar Thames aan de zuidkant van het schiereiland Coromandel. Maar daarvoor nog even naar het strand aan Baylys beach om te zwemmen. De golven waren echter zo hoog en de stroom zo sterk dat het bij pootje baden bleef en een zeilnatte short. Dat drrogt zo snel hier want het is al heel gauw warm , maar aangenaam. Aangekomen in Thames bleek dit een vrij grote 'stad' te zijn. Vroeger in de jaren derig werd hier goud en zilver gedolven en je kan aan de huizenstojl zien dat het iets van een western dorp heeft.
Eeen backpackers van de luxe soort gevonden met een aardige mevrouw die prima faciliteiten had. Er was een grote keuken met van alles erin.
De volgende dag bij de i site info opgehaald voor de noordkant van de Coromandel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 6248

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: