twizel en mt cook - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu twizel en mt cook - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Lou H - WaarBenJij.nu

twizel en mt cook

Blijf op de hoogte en volg Lou

27 Maart 2015 | Nederland, Haarlem

Ondrweg tijdens mijn fietstocht van 65 km stopte ik voor een capu bij cafe - hotel Otago Rail en de dame van de bediening gaf me de tip mee om bij de High Salmon , dat is op weg naar Mount Cook- toch vooral daar gerookte zalm te eten . Na de lange rit van Middelemarch naar Omarama had ik niet zo'n behoefte om weer lang in de auto te zitten. Ik was nu vlak bij - nou ja 70 km ervan af, dat het hier in de buurt.....Mount Cook national park dus kon ik de Hooker Valley walking track doen 1,5 uur heen, 1 uur voor de lunch, rusten en foto's en een een uur in stevig tempo terug dus bijelkaar 3 a 3,5 uur. Het was zowaar warm en ja hoor ook de Sandflies lieten blijken dat ze er warebn, getuige de venijnige steekjes die je af en toe krijgt. Voor de zekerheid nog maar wat in de tank gegooid want het is heen en terug toch bijna 140 km. De wandeling is schitterend en zowel mount Cook ( ruim 3700 meter) als Mount Tasman zijn bovenop met dikke lagen sneeuw bedekt. Het is uiteraard wer fotogeniek en de camaras draaien ovweruren.. De selecties thuis zullen moeilijk worden.. onderweg stop ikninderdaad ven bij die. High salmon plaats en koop een portie voor bij de lunch. Alleen van de lucht al loopt het water mij in de mond. Als ik aan het eind van het pad ben zie ik op zo'n 200 m voor me een muur van ijs van naar ik schat 50 meter hoog waarvan brokstukken afvallen en met het smeltwater een gletschermeer vormen. Het meer wordt steeds voller en gaat overlopen en zie een rivier wordt geboren.
Eigenlijk is deze gletscher veel mooier dan Frans Jozef.
Via een paar zgn swingbruggen loop ik het pad weer terug en rij om 17.30 terug voor 70 k . Vooral nu opletten niet in slaap te vallen. Maar met wat slaan op mijn knieën kom ik een uur later weer in Twizel aan en ga boodschapen doen voor de avond maaltijd. Er wordt hier veel op zalm gevist en ik wil toch nog eens uitzoeken hoe en wat. Maar ja wat doe je nu in je ee.ntje met zo'n grot beest . Dan kan ik een zalmparty orgaiseren. Ha ha...........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Tasmanie

02 April 2015

Vertrek Christchurch

01 April 2015

Treinreis Christchurch- Greymouth v v

31 Maart 2015

Christchurch centrum

31 Maart 2015

Christchurch centrum
Lou

Pensionado reiziger , schaatser en natuurliefhebber

Actief sinds 01 Mei 2021
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 6232

Voorgaande reizen:

01 Mei 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

14 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

25 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: